fbpx

Uusasiakashankinta

Uusasiakashankinta on tärkeätä myös silloin kun tuntuu, että asiakkaita riittää. Systemaattisella ja suunnitelmallisella uusien asiakkaiden hankkimisella pidetään huolta siitä, että yrityksen myynti pysyy tasaisena.

Erityisen tärkeää se on silloin kun tuntuu, että asiakkaita on tällä hetkellä riittävästi ja kiirettä piisaa. Ellet pidä uusasiakashankintaa ja yritystä esillä niin sillä hetkellä kun asiakasmäärä on syystä tai toisesta pudonnut joudut käynnistämään asiakashankinnan uudestaan. Uusia asiakkaita ei hankita sormia napsauttamalla vaan se vaatii pitkäjänteistä työtä.

Mediakit tekee uusasiakashankintaa

Pääsääntöisesti uusasiakashankintaan hyödynnetään sosiaalisen median kanavia ja hakusanamainontaa. Hakukonemarkkinointi yhdistettynä hyvään ja kiinnostavaan ”laskeutumissivuun” ( = sivu johon asiakas päätyy klikatessaan mainosta) lisää asiakaskontaktien määrää ja yhteydenottoja.

Uusasiakashankinnassa saadut kontaktit voidaan pitää ”lämpimänä” sosiaalisen median ja sähköpostimarkkinoinnin avulla. Vaikka uusien asiakkaiden hankinta on usein kalliimpaa kuin vanhojen asiakkaiden pitäminen niin siitä huolimatta uusasiakashankintaan kannattaa panostaa.