fbpx

Myynninedistäminen

Myynninedistäminen ei ole pelkästään myymälöissä tapahtuvaa toimintaa vaikka siellä se näytteleekin merkittävää osaa myynnin kehittämisessä.

Myymälässä myynnin edistämistoimiin kuuluu tuotteiden esillepano, hintamerkinnät, hyllyjen ja hyllypaikkojen siisteys. Joissain tapauksissa myyntiä pyritään kehittämään runsailla ja huomiota herättävillä display-telineillä tai näkyvällä esillepanolla.

Myynninedistäminen ei lopu tai ala toimista myymälässä vaan myös verkossa on erinäisiä tapoja tehdä myynnin edistämistä.

Sosiaalinen media, Facebook, Instagram toimivat hyvin paikallisesti ja myös verkkokaupan myynnin kiihdyttäjinä. Samoin hakukonemarkkinointi, Google Ads ja Bing Ads tuovat verkkokauppaan lisää liikennettä ja asiakkaita.

Mediakit tekee myynninedistämistä

Vaikka kokemusta on kertynyt myös myymälässä tehtävistä toimista niin pääsääntöisesti Mediakit tekee myynninedistämistä sosiaalisen median ja hakukonemarkkinoinnin keinoin. Myymälässä käytettävät keinot ovat tuotesijoittelun, myymälämarkkinoinnin ja huomiopisteiden luomista sekä yleisilmeen, valaistuksen ja asiakasvirran suunnittelua ja ohjaamista.