fbpx

Joulu ja monta muuta sesonkia on tulossa.

Joulun vaikutus hakukonemarkkinoinnissa ja somessa

Joulukuusi

Joulu on jo ovella ja nyt on aika tehdä viimeiset viritykset verkkosivuille ja sosiaaliseen mediaan. Onhan joulu kuitenkin aika monelle yritykselle vuoden tärkein sesonki.

  1. Aukioloajat

    Merkitse selvästi aukioloajat. Ihmiset tarkastavat netistä, että vieläkö kauppa on auki, vieläkö sinne ehtii vai onko mentävä johonkin muuhun liikkeeseen.
    Useat liikkeet myös pidentävät aukioloaikojaan joulun aikaan joten niistäkin kannattaa tiedottaa sosiaalisessa mediassa kuin myös www-sivuilla.

Hakukonemarkkinoinnissa kannattaa käyttää mainoslaajennuksia joissa aukioloajat on selvästi merkitty.

  1. Mainosta fiksusti

    Kun asiakkaat lähtevät ostoksille niin he käyttävät matkapuhelinta paikkojen, tietojen ja tuotteiden etsimiseen. Samalla saatetaan katsoa mitä muut asiakkaat on paikasta kertoneet.

Mainosta paikallisesti sosiaalisessa mediassa ja hakukonemarkkinoinnissa. Tarkasta, että yrityksesi tiedot Googlessa ovat oikein.

  1. Ole antelias

    Asiakkaiden houkuttelemiseksi kannattaa järjestää
    on-line tarjouksia tai näkyviä alennuksia. Kaikilla on joulun aikaan runsaasti ostoksia tehtävänä ja jokainen yrittää säästää siellä missä voi. Joskus pienikin tarjous tuotteen hinnasta tai ostosten loppusummasta saattaa vaikuttaa ratkaisevasti ostospaikan valintaan. Samalla saatetaan ostaa myös muuta mitä alunperin ei ole tultu hakemaan.

Hyödynnä sosiaalisen median tarjous toimintoa ja hakukonemarkkinoinnissa uudelleenmarkkinointia alennuskoodien ja tarjousten kanssa.

  1. Ole tavoitettavissa

    Kuten sanottu, palvelu on tänä päivänä avainasemassa asiakkaita tavoiteltaessa. Nykyään ei enää riitä, että ollaan tiskin takana valmiina palvelemaan asiakkaita vaan he lähestyvät myös hyödyntäen sosiaalisen median viestimiä ja www-sivujen chat-palveluita. Seuraa siis erityisen tarkaan messengeriä ja jos www-sivuilla on chatbot niin tarkkaile myös sitä.

Nämä ohjeet toimii myös muulloin kuin joulun aikaan. Jos olet nyt jo myöhässä näiden asioiden kanssa niin seuraava sesonki on jo ovella. Tammikuun alennusmyynnit täyttää hyvin kolmannen kohdan vinkit. Jäljelle jää siis vain fiksu mainonta ja palvelu kaikissa kanavissa. Kuten niin monessa muussakin sesongissa.

Fiksun mainonnan voi ostaa mutta palvelu pitää olla omasta takaa.

Fiksua mainontaa eri hakukoneisiin ja sosiaalisen median kanaviin voi ostaa minulta. Mediakit tekee Bing ja/tai Google hakukonemainontaa, Facebook ja Instagram mainontaa sekä sisällöntuotantoa somekanaviin.