Google on tuonut uusia ominaisuuksia viime vuoden aikaan tipotellen ja hionut vanhoja. Tänä vuonna on jo näkyvissä hakutuloksissa tuotekuvat ja joistain tuotteista on eri verkkokauppojen vaihtoehdot rinnakkain vertailtavissa. Myöhemmin lienee avautuu mahdollisuus ostaa ilman siirtymistä kauppiaan tuote sivulle vaan hakutulosta klikkaamalla siirryt suoraan kassalle.
Asiakaskontaktien luominen, uusasiakashankinnan tehostaminen hakukonemainonnan (ja myös somen) avulla kasvaa entisestään tänä vuonna. Siihen vaikuttaa hyvä sisältö www-sivuilla sekä yhteydenottoon kannustavat lomakkeet. Vaikka ilmaista näkyvyyttä on edelleenkin tarjolla niin maksullisen hakukonemainonnan avulla saadaan tarkempia ja laadukkaampia kontakteja. Joulukuussa tehty Googlen päivitys nosti esiin paikallisuutta hakutuloksissa. Katsotaan mitä uutta on tulossa kuluvan vuoden aikana.
WWW-sivujen sisällössä kannattaa huolehtia siitä, että sisältö on laadukasta. Lisäksi kannattaa katsoa, ettei sivu tarjoa liikaa toistoa hakutuloksiin, voipi olla, että sijoitukset tippuu yllättävästi.
Sivujen tekninen laatu, toimivuus kaikilla laitteilla on ehdoton, äänihaku nousee vahvasti joten kannattaa kiinnittää huomiota että sivuilla on huomioitu myös äänihaku.
Google tai Bing – hakukonemainontaa tarjolla
Mediakit tekee hakukonemarkkinointia, hakusanamainontaa ja hakukoneoptimointia. Kysy lisää!